Drukarka fiskalna comarch

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy komunikat stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka osoba podróżująca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wysokości swoich obrotów.

W działalności w lokalach gastronomicznych możemy wystąpić dwa pierwsze typy urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bowiem nie jest ona nawet własnej klawiatury. To kolejne rozwiązanie stosowane jest w pełnych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwyczajnie nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało istotnych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy finansowej i usprawniających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona odporność na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i lekką obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla kupującego jaki z niecierpliwością czeka przy stole na domowe zdanie. Dodatkowym argumentem istnieje szansa zapisu elektronicznej kopii paragonu, idąca na zapisywanie wydruków np. na karcie pamięci, co umożliwia ich przechowywanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna wynosić dobre wymiary, zezwalające na jej bliskie użytkowanie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po całym lokalu, a też świeży i łatwy design. Oprogramowanie gastronomiczne idzie na dokładne monitorowanie sprzedaży oraz szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność sam z ogromniejszych wydatków, więc warto wspomnieć, że przy zastosowaniu kilku warunków można zarobić na ostatni projekt ulgę, wynoszącą nawet 90% ceny kasy. Warto też dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, aby być możliwość jej sprawdzenia oraz przeszkolenia gości z podstaw jej wykorzystania i jedności z projektami do obsługi punktów restauracyjnych.